Riffi 2/2009
PÄÄKIRJOITUS
HAASTATTELUT & ESITTELYT
Todd Rundgren
– tuottelias tähti ja työteliäs tuottaja
Andy Irvine
– jalat vahvasti perinteessä
Jonas Olsson
– uuden sukupolven tuottaja
Studio Suomenlinnan suojassa
– Seawolf ei hätkähdä myrskyjä
Laúd
– luutun ja kitaran yhdistelmä, vai mikä se oli?
LUKUPALAT
• Suomi sai Sennheiserin
• aikaongelmat korjataan ajastamalla, ei ekvalisoimalla
• vinyylimasterointia Helsingissä
• kyllä saksalainen osaa – sen kertoo Trixonin historiikki
• Ajankohtaisia sattumia ja sattumuksia
Tuoteuutiset
• Kevään uutuuksia
RIVAKAT PIKAKOKEET
Vintage Icon VJ96
• legendan jalanjäljissä
Real Feel Bass Pad
• nilkalle töitä
Lexicon I•Onix U24S
• kotikoneesta pikkustudio
Farida R-21CE
• kelpo esitys edulliseksi soittimeksi
Boss DD-7
• tyylikkäästi toistettu
KÄYTTÖTESTIT
Gretsch Progressive Bop Kit
– dollarihymy aikojen takaa
Istanbul Agop
– jalo kosketus metalliin
Zoom B9.1ut
– bassoa kaikilla mausteilla
Micro Cube Bass RX
– basistin paras kaveri
Washburn WM526
– kustomoitu pikakiitäjä
PRS Starla ja Mira
– hohdokkaasti vanhahtavia
Peavey Revalver mk III
orgaanisia kitarasoundeja bittivermeillä
Hughes & Kettner Attax 100
– asenne on rock!
Engl Raider 100
– saisiko olla Jekyll vai Hyde?
AKG, Sennheiser & Ultrasone
– kolme erilaista näkemystä ammattikuulokkeista
Digidesign Pro Tools 8
– uusi ilme, uudet ominaisuudet
GRANDE FINALE
Muusikkona maailmalla
– teatterimuusikon työtä belgialaisittain
Saarinen selvittää
– etuasteet aiheuttavat hämmennystä
Alangon päiväkirja
– puhu sinä, minä ymmärrän