Riffi 2/2025 sisältö
PÄÄKIRJOITUS

HAASTATTELUT & ESITTELYT
Riento Guitars
– suomalaisen kitarainnovaation perinne jatkuu
Näin syntyy symbaali
– Sami Parkkinen ei ollut seppä syntyessään, hänestä tuli sellainen!
Lobby Myyrmäki
– klubin ei tarvitse sijaita keskustassa
The Moontwins
– tutuilla eväillä kohti tuntematonta
Kemopetrol
– hitaasti syvä tulee
Anna Kokkonen
– artisti päättää
LUKUPALAT
Ajankohtaisia uutisia
• Frankfurt PLS 30 vuotta
• tuoteuutuuksia
• levypoimintoja
Soittimista ja kalustosta
Charles Berthoud
– karismaa, virtuositeettia ja substanssia
Elämäni kitarat: Jonne Kulluvaara
– Solisti pitää saada kuulostamaan mahdollisimman hyvältä
KÄYTTÖTESTIT
Sihi-symbaalit
– suomalaiseen makuun!
Techra
– niin hyvää hiilikuitua!
Kala Solid Body U-Bass
– lankkurunkoinen uke-basso
Duesenberg Fantom A
& Fantom S
– wunderbar!
Yamaha FG9 MX
– kovan luokan keikkakitara Atmosfeel-elektroniikalla
Electro-Harmonix POG III
– viisikko harmoniaa tuottamassa
Mad Professor Simble Overdrive Mk2
– maukasta soundia jo toisessa polvessa
Sennheiser HD 505
– avoin rakenne, avoin soundi
FreqPort FreqInOut & FreqTube
– työaseman analogiset liittolaiset
Audient iD48 & SSL 18
– otso ja kontio
Shure Nexadyne
– mikitetään kohde, ei ympäristöä
Earthworks Ethos
– asiallinen.
Audio Technica System 20 Pro
– tehty kokousväelle
GRANDE FINALE
Tuumia verstaalta
– Adirondack – purkkaa ja bluegrassia
Muusikkona maailmalla
– Katoavatko kitaristien putkivahvistimet maailmasta?
Alangon päiväkirja
– Tyypillinen epätyypillinen