Riffi 5/2009 sisältö
PÄÄKIRJOITUS
HAASTATTELUT & ESITTELYT
Bob Katz ja masteroinnin taju
– alan arvostetuin puhui suunsa puhtaaksi
Bluesia massalle, Hei Joe!
– Joe Bonamassa ei suostu perinteen mankeliin
Jonas Hellborg
– vaativaa soittoa, laadukkaat laitteet
Korvat auki
– TKK:n tilaäänitutkija Ville Pulkki luotsaa nyt Suomen AES:n toimintaa
LUKUPALAT
Poimintoja
• Hanoi Rocks on historiaa
• Ronnie Wood muistelee menneitä
• Kirjasuosituksia alalta
• Ajankohtaisia sattumia
Tuoteuutiset
– lisää kevään uutuuksia Frankfurtin messuilta ja niiden liepeiltä
RIVAKAT PIKAKOKEET
Zoom H4n
– menestyjän päivitys
Carl Martin Rock Bug
– kaapin soundi kevyesti
ARX Afterburber II
– kompressiota sävytettynä
G LAB:in GSC-2
– erillislaitteet yhden painikkeen taakse
Washburn Wv 546
– sähköistävää V-tyyliä
Stage Clix Jack
– langaton uutuus kitaristille ja basistille
Electro-Harmonix VoiceBox
– avaruudellisia lauluharmonioita ja vocoderisoundeja
Motu BPM
– hiphop-groove haltuun
Radial Bones -säröpedaalit
– lihaisaa säröä luihin ja ytimiin
KÄYTTÖTESTIT
Kirchhoff Arctic
– muovirumpuja mannermaalta
Mapex Meridian Maple
– asiallista töminää
Palatino VE-500
– täyteläinen kontrasoundi kompaktissa paketissa
Breedlove Retro OM ja Pro C25
– akustinen kaksikko on kotoisin eri maista
Aria PE-Exotic
– asiallista asiaa Aasiasta
Digitech Hardwire
– korkeaoktaanista efektiä
Bogner Alchemist
– yhdestä kitarasta tulikin kaksi
Blackstar HT-5H
– Ministäkillä maksisoundeja
Carvin Legacy II
– Steve Vain uusin täysputkiunelma
Presonus Studio Live 16.4.2. ja Capture
– äänitä keikka kovalevylle
Sibelius First -nuotinnusohjelma
– Kevyemmällä versiolla on hyvä ponnistaa
GRANDE FINALE
Muusikkona maailmalla
– Estetiikka on pohtimisen arvoista
Saarinen selvittää
– Asiat tuntuvat luistavan
Alangon päiväkirja
– Tunarit ja tunnarit