Riffi 3/2009 sisältö
PÄÄKIRJOITUS
HAASTATTELUT & ESITTELYT
Rodney Crowell
– lauluntekijän kanssa laulujen lähteillä
Esa Holopainen & Amorphis tuotteliaana
– kitaristia jututti Timo Koskinen
Master Recording syntyi uudelleen
– Suikki Jääskän pitkä taival studion pitäjänä jatkuu
Minun studioni
– Vierailukohteena bändikäyttöön optimoitu ullakkopaja Vaasassa
LUKUPALAT
Poimintoja
• Todellisia uudisraivaajia suomalaisen elektronisen musiikin alkuvaiheet kirjana
• SuperSwede Hagström Guitars years
• Kevään uutuuksia Frankfurtin messuilta ja niiden liepeiltä
RIVAKAT PIKAKOKEET
Cleartone
– kestoa kieliin
ARX USB DI VC
– äänet ulos tietokoneesta
Complete Production Toolkit
– äänityökalut tukkuhintaan
EWQL Symphonic Orchestra Platinum Plus
– kotiorkesterilla komeasti
Godin EPM Quantum II
– mikrofoni ja piezo sulavassa yhteistyössä
Line Backtrack+Mic
– tajunnanvirta talteen
KÄYTTÖTESTIT
PDP Platinum
– platinaiset pöntöt
Signature Reflector -symbaalit
– Paistetta kaiken päivää
Mark Studio
– Markbass-soundia tietokoneessa
Yamaha RBX A
– muotoilu kuin tieteiselokuvasta
JamVox
– innostava ja hyödyllinen
Indie IRK- & Tribal
– tunnettuja reseptejä Indie-mausteilla terästettyinä
Greg Bennett
– soittaa voi tiukallakin budjetilla
Ovation iDea
– kun iDea iskee...
Korg microKORG XL
– pieni koko, suuri luonne
AEA R, R ja R
– nauhamikrofoni on vaihtoehto
GarageBand '09
– soittomaikka läppärissä
Sibeliuksen plugit
– enemmän irti notaatio-ohjelmasta
GRANDE FINALE
Muusikkona maailmalla
– Maailma pienenee, mahdollisuudet kasvavat
Saarinen selvittää
– Opettele, suunnittele, kommunikoi…
Alangon päiväkirja
– Sydän työpöydän syrjällä